THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, March 10, 2012

nk operate mata..

asalamualaikum kwn2...entri aku kali ni pasal mata...
semua org dikurniakan dgn sepasang mata kn..bersyukur lah kerana
dengan mata ini kita mampu melihat semua keindahan ciptaan-Nya..dan mata juga
merupakan salah satu organ paling penting dalam setiap manusia yg hidup..ok back to the
topic...aku sebenarnya mula pakai spek sejak umo 9 thn lg..
mse tu darjah 3 rasanyer...maknanya aku da pakai spek
dah 14 thn...wah..lama tu..so korang taw2 jela kn..biler da lama
pakai spek ni..power pon makin bertambah lah..setakat ni power aku 
dalam lingkungan 300+..tu pun buat 3 thn lepas...skrg ni aku ada masalah ngn silau..
masalah ni slalu mengganggu aku especially biler aku driving waktu malam..
mmg sakit giler weh kalau once da kne silau lampu nih...kadang2 aku nyaris2 nk eksiden gara2
benda ni punyer pasal...

pernah aku ckp ngn mak aku..aku nk operate mata ngn laser..
tu pun sbb pas abg ipar aku buat operate mata...aku tgok senang ati je dia
xde nk gaduh2 pakai spek..hehe...aku tros tnye dia 
agak2 sakit x biler kne laser..dia ckp dia x rasa sakit...
tp biler bukak mata tu dia rasa pedih..maklum lah mata br operate xboleh kne
cahaya yg terang...aku pun x sure brape kos dia
tp aku perlu buat...sebenarnya aku rimas giler nk pakai spek dah
tp biler aku bukak je..muler la pala aku jd pening..
g pun mmg totally aku xnmpk biler bukak spek..member aku ada advise suh pakai
contact lens..tp aku xmau..bkn apa..benda tu memerlukan penjagaan yg rapi
nk2 aku plak mungkin keje kt luar..takut berhabuk..lg leceh..so
aku xmo amik risiko tuk pakai contact lens...tp satu cara jela
aku nk bg mata aku ok iaitu aku makan carrots..

harap2 nanti biler da keje boleh la aku buat operate mata ni..
perasaan takut tu mmg ada tp demi nk jd mcm sediakala
kena la berkorban perasaan takut tu...ok guys..see u soon...

agak menyeksa kan nk membesarkan bola mata nih..hahaha

0 comments: